Blödde efter onani
25.04.2017
Hej, jag undrar om det är farligt att blöda efter onani. Jag använde mig av mina fingrar (jag hade inte tvättat händerna före jag började onanera) som har ganska så långa nagalar. Är det farligt på något sätt? Kan jag få infektion? Kan jag ha "skrapat" sönder något i slidan? Orolig tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.05.2017
Hej,
Om du har långa naglar så tror jag att det är precis som du skriver, att du i misstag kan ha rispat upp ett sår i slidan och att det var det som blödde. Det är därför viktigt att hålla naglarna korta, och att du har rena händer då du onanerar. Om man har långa naglar samals det lätt smuts under naglarna och det vill du ju inte ha inuti dig.
Blödningen har antagligen upphört redan. Det är mycket blod som strömmar till vävnaderna i slidan då man är upphetsad, så om man får ett litet sår så kan det blöda en del trots att själva såret inte alls är stort.
Om dina flytningar skulle börja lukta konstigt eller bli avvikande färg så är det ett tecken på att du har fått en infektion, men det enda du behöver göra nu är att följa med och se vad som händer. Antagligen ingenting.
Men klipp naglarna och tvätta händerna :)
Kram
Tessi