Blodigt sex
26.02.2019
Hei! Jag blev av med min oskuld för några veckor sedan. Sedan dess har jag haft sex tre gånger o varje gång blöder jag lika mycket som första. Hinner man ”växa igen” eller vad är det som blöder? Blödaren

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.02.2019
Hej.
Nej, du hinner nog inte växa igen under den tiden. Men slidans slemhinna kan vara olika mycket veckad hos olika tjejer och det kan helt enkelt hända att din slidkrans täcker lite mer av ingången till slidan. Sen beror det naturligtvis också lite på hur stor din partner är och hur ni har sex. Använd gärna glidmedel om det känns svårt för honom att komma in, då påverkar det sannolikt inte heller slemhinnorna lika mycket.
Jag tror inte att du behöver oroa dig, och jag tror nog att blödningarna kommer att upphöra. Det låter inte oroväckande trots att du blött efter alla tre gånger du har haft sex. Om det fortsätter så kan du överväga att kontakta preventivrådgivningen och bli undersökt men jag tror inte att det är någonting som är "fel".
Kram
Tessi