Hora?
18.05.2016
Hejjhejj :D alltså om en kille var till mig (vi var inte tillsamman) och vi hade sex och sen betalade jag pengar åt honom är han en hora då i princip? Hamstern

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.05.2016
Hej.
Ja, om du med hora avser samma sak som prostituerad, så innebär det ju per definition någon som tar emot betalning för att utföra en sexuell tjänst. Så om killen har sex med dig för pengar så handlar det om prostitution. Fast då det handlar om killar så brukar man inte tala om hora utan om gigolo.
Sen kan det ju hända att det inte är den sexuella tjänsten du ger honom pengar för, utan att ni har sex av ömsesidig fri vilja men att han inte har råd att ta bussen hem och då betalar du hans buss för att du är en bra typ - och då är det ju knappast prostitution det handlar om. Så det är nog inte så svartvitt alla gånger :)
Kram
Tessi