Kåthet
15.05.2018
Hej! Jag har en fråga som gäller "kåthet". Om man onanerar när man inte riktigt är 100% upphetsad (man kanske är kåt i hjärnan men inte i könet) kan det göra så att man har svårt för att bli kåt i framtiden? Jag kan komma och få det skönt fast ja inte var kåt från första början, men jag undrar om det kan göra det svårt för kroppen att bli kåt om man vänjer sig vid att onanera när man inte är kåt? I dunno

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.05.2018
Hej,
Nej, jag tycker inte att du skall oroa dig för det. Det låter helt normalt. Ibland börjar upphetsningen på ett sätt, och ibland på ett annat. Ibland är det så att man är superkåt och måste onanera för att "få bort det", och ibland är det mer ett beslut - att man vet att det skulle vara skönt och avslappnande om man onanerade en stund. Hur man än gör så tror jag att huvudsaken är att man vill göra det och att det känns bra.
Speciellt så länge du bara onanerar till dina egna fantasier och inte till porr så ser jag inget problem alls. Bara att fortsätta.
Kram
Tessi