Runkning
14.09.2016
Jag är 15 år och heter Jonatan. Jag runkar DAGLIGEN. Men nu på senaste tiden har ingen sperma kommit när jag har "kommit" Undrar bara om det är något fel :( Jonatan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.09.2016
Hej.
Sannolikt har du ingenting att oroa dig över, oftast då det gäller unga killar som får "torra" orgasmer så beror det på att kroppen helt enkelt har slut på sädesvätska. Det är temporärt och tills nästa dag brukar man igen har fyllt på reserverna.
Du skriver att det på senaste tiden inte har kommit någon sperma då du har kommit. Jag undrar då under hur lång tid sperman har varit borta helt, eller är det så att du runkar flera gånger om dagen och sperman då kommer första gången, men inte andra? Jag undrar också om du kan känna någon skillnad i hur orgasmerna känns då den är torr jämfört med då du får utlösning?
Jag tycker att du skall testa vara "orunkad" i ett par dagar och se om det ändå är torrt eller om det reder upp sig. Skriv gärna in pånytt efter det så funderar vi vidare, ok?
Kram
Tessi