Sex dokunentär
14.11.2016
Hej!
Förr när swefilmer fanns så fanns det en film en sex dokumentär film som handlade typ om hur man får bra sex resten av livet. En film som gav, visade, lärde en massor pm sex. De var olika par som visade tex varför man ska ha sex i den ställning osv. Filmen var på engelska och jag kommer inte på vad den heter. Vet ni vilken jag menar?
Sen undrar jag om ni har tförslag på andra filmer som ger en och lär en massa tips om sex. Typ sexdokumentär eller var man ska säga! Tessi som är sexualrådgivare borde väl ha sånna filmer på lager. Det är inte porrfilmer jag syftar på.
Tack för ni finns! :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.11.2016
Hej,
Förlåt att du har fått vänta så länge på ett svar. Jag har försökt göra lite research och hitta någonting bra åt dig, men sanningen är den att jag inte har hittat så mycket vettigt. På youtube finns det ju massor massor massor av klipp, men lugnt 85% är bara skräp, eller "tips" som du redan vet själv, så problemet blir kanske närmast att hitta det som faktiskt är vettigt. Det finns naturligtvis där det också, men är inte så lätt att hitta.
Jag föreslår att du skulle googla på t.ex. "45 Best Sex Positions Every Couple Should Try". Då hittar du information som åtminstone till stor del är saklig och konkret. Ofta då det görs film av någonting som helst som har ett sexuellt innehåll så är det på bekostnad av trovärdigheten, så jag upplever att det är ganska sällan man skulle lära sig speciellt mycket konkret eller användbart, därför tycker jag att det ofta är sakligare och mindre tillgjort att läsa sig till informationen.
Men fortsätt att leta. Vi är ju alla olika och om filmer känns rätt för dig så skall du absolut söka vidare. Lycka till!
Kram
Tessi