Sexfrågor
28.02.2014
Hej, jag har lite frågor om sex. Eller egentligen om avsugning. Hur suger man egentligen av någon? Hur ska man göra för att det ska kännas skönast för den andra? Den oskulde

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
04.03.2014
Hej Den oskulde!
Bra att du frågar när du undrar över något! Tyvärr finns det inte bara ett rätt svar på din fråga, eftersom alla människor är olika och gillar lite olika saker, också när det gäller avsugning. Därför finns det inte ett sätt som skulle vara rätt och kännas skönast. Hur det känns för killen märker man nog bäst i själva situationen genom att följa hans kroppspråk och lyssna på honom. Det är inte heller någon skam att fråga hur det känns eller hur han vill att du ska göra.
Man kan alltså ge oralsex på flera olika sätt, kanske det vanligaste är att ta hela hans snopp i munnen och föra munnen fram och tillbaka längs med hans snopp samtidigt som du "suger" lite. Du kan också prova att minska och öka på trycket från munnen lite, för att se vad han tycker är skönt och vad som känns bra för honom. Du kan också suga och kyssa hans snopp, speciellt ollonet är väldigt känsligt, så du kan försöka slicka och suga lätt på det ibland. Som sagt så märker du nog själv bäst vad han gillar och vad som funkar, men du kan tänka på det lite som att äta en slickepinne - du för munnen fram och tillbaka och suger lite och slickar, men använd inte tänder, annars går slickepinnen sönder. Var också hellre försiktigare än för hårdhänt i början, han säger nog till om du får ta i hårdare.
Kom ihåg att könssjukdomar smittas också vid oralsex, så för att vara på den säkra sidan, är det bra att använda kondom. Då behöver man ju inte heller oroa sig över vad man ska göra med sperman.
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott