Svimma efter analsex första gången?
15.12.2016
Hej! För några dagar sedan hade jag sex med en kille. Jag var lite berusad men inte väldigt, men jag hade inte ätit så mycket på dagen. Nå, när vi hade sex kom han in i rumpan, och ja sa direkt åt honom att han inte får för jag har aldrig haft analsex, men han tyngde in den längre och det gjorde jätteont. Jag lyckades buffa undan honom så jag ställde mig upp mot väggen, men jag kände hur jag blev vinglig och det nästa jag kommer ihåg är hur han står på huk över mig och frågar om jag är ok. Det var ett rätt hårt fall eftersom vi var i ett badrum och jag hade ont i huvudet ett tag efter, det tog en stund innan jag kom på var jag var och allt sånt, men sen blev jag okej.
Min fråga nu är vad tror ni att svimmandet beror på? M

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.12.2016
Hej.
Jag tror att det att du svimmade sannolikt var en blandning av flera faktorer. Dels naturligtvis det att du inte hade ätit någonting, och säkert var svag därför, och det är mycket möjligt att smärtan då han kom in i dig helt enkelt blev för mycket och att du därför tuppade av. Jag tror inte att du behöver vara speciellt orolig över att det skall hända igen bara du ser till att äta och tar det lite lugnt. Men OM det skulle hända igen så skulle det nog vara bra att kolla upp saken med en läkare.
Sen tycker jag kanske att killen du hade sex med behöver en ordentlig utskällning. Man kommer helt enkelt inte in i rumpan på nån utan att uttryckligen ha fått inbjudan, och om du säger nej - så betyder det NEJ. Inte: ja tack, kom längre in. Jag tror att många människor som inte själva har testat på att föra upp någonting i analen utan förvarning borde testa det för att få en uppfattning om hur ont det gör. Så om du inte redan har läxat upp honom så skall du göra det. Om nån säger nej - men den andra inte lyssnar utan bara fortsätter så är det inte längre frågan om sex utan ett sexuellt övergrepp - så enkelt är det.
Stå på dig. Du bestämmer över dina hål. Om killen tror någonting annat så tycker jag att du skall byta ut honom. Livet är för kort för att ställa upp på sexuella saker man inte vill.
Kram
Tessi