Trassel
14.11.2016
Hej!
Jag har träffat en kille som jag har klickat väldigt bra med! Vi har setts några gånger och då också haft sex som har känts bra. De oftast han som tagit iniativ till grejer i sängen vilket jag gillar men känner verkligen att jag vill nu var den som tar iniativ någon gång. Och därför skulle jag verkligen vilja gå ner på honom. Men nu när vi låg i sängen så tänkte jag på att göra det men tänkte hur fan ska jag göra när han ligger där på rygg och jag där bredvid. Ska jag liksom sätta mig gränsle över honom och krypa mig neråt men det känns inte så bekvämt på något sätt? eller ska jag liksom sitta på sidan av honom? Å jag vet inte. Kan ni hjälpa? Hur göra när han ligger där på rygg?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.11.2016
Hej.
Ja, det kan kännas lite stelt då man kanske inte ännu är så avslappnad i den andras sällskap att man vågar göra som man vill. Man känner sig säkert bekvämare med tiden men i början är man ofta lite rädd att göra bort sig, och sex är så väldigt personligt så det är alltid extra känsligt om man känner att man blir dissad eller missförstådd på något sätt.
Men jag tror inte att lite oralsex skulle vara ovälkommet på något sätt, eftersom de flesta killar trots allt tycker om det. Så nu skall jag berätta hur jag tycker att du kunde göra.
Om vi tänker oss situationen som så att ni ligger bredvid varandra, så kan det precis som du skriver kännas svårt att bara hoppa upp och gränsla honom och sätta igång. Då är det antagligen lättare om du börjar med att bara kyssa honom på munnen, och t.ex. lyfter dig upp så att du ligger ner men lutar på din armbåge, så att ditt huvud är högre än hans och du alltså kysser honom ovanifrån. Du kan då med din fria hand smeka honom över bröstet, magen och penisen, och t.ex. med hans hjälp dra ner hans byxor eller ta fram hans stånd. Sen då ståndet är klart så är det bara att sluta kyssa honom på munnen, och maka på dig lite så att du istället landar med huvudet ovanför penisen. Om han är naken så kan du retas och kyssa honom längs magen också, men annars kan du också hoppa pang på. Och så är det givetvis viktigt att hela tiden vara lyhörd och lyssna på hans signaler, men vi skall tro och hoppas att det blir en succé :)
Lycka till!
Kram
Tessi