vill ha sex
21.05.2018
vill ha sex med någån! spelar ingen roll hur typ skype sex eller bild sex! men jag väjt imt hur ska jag ha sex? bubble

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.05.2018
Hej.
Det är nog inte ett alldeles ovanligt problem du har. Väldigt många människor vill ha sex, och medan hormonerna är så superaktiva som de säkert är i dig så kan det säkert kännas som att vem som helst skulle duga bra - men riktigt så är det ändå inte.
Jag VET att det är frustrerande, men det kommer att hända. Du måste ha tålamod. Under tiden du väntar så får du koncentrera dig på att njuta ensam. Ta reda på vad du själv tycker om och fantisera. Att fantisera är typ den tryggaste och säkraste formen av sex som finns, och även om det givetvis inte går att jämföra med att ha sex i verkligheten så är det det bästa du kan göra för tillfället. Skaffa glidmedel och fokusera på dig själv. Du kan också träna lite med kondomer redan nu på förhand så blir det inte lika fumligt sen då det verkligen gäller. (fumligt blir det ändå, men mindre fumligt om man tränat på förhand)
Sen tycker jag inte att du skall ligga med vem som helst, även om det känns så just nu. Hitta nån som intresserar dig, som du tycker om och som tycker om dig. Sex är sjukt mycket bättre om det är en person man litar på, och det är någonting väldigt viktigt så du vill faktiskt inte dela den upplevelsen med vem som helst. Jag tror säkert att det finns en viss tävligt bland unga personer vem som gör det "först" eller "mest", men bara för att man gör det först eller ofta betyder inte att det är bra. Att ha sex är inte poängen, det är att det är BRA sex som betyder någonting, och då är det värt att vara lite kräsen.
Lycka till! Jag håller tummarna.
Kram
Tessi