?
08.10.2024
Kan han komma i mig om jag äter p-piller? Och blir det svårare att ha sex om man äter pillren eller går den inte lika långt inne som den brukar och känns det mindre om man tar dom? Ängel

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.10.2024
Hej,
Om du äter p-piller så är du skyddad från graviditet, så med andra ord kan din kille få utlösning i dig utan att du blir gravid. Det som är viktigt om han kommer inne i dig är att du går på toaletten och kissar och tvättar dig med vatten efteråt för att unvika irritation i underlivet. (Spermans pH-värde är helt annat än slidans, så om man inte tvättar sig så ökar risken för t.ex. svampinfektioner). Om det finns någon risk att någon av er kan bära på en könssjukdom så skall ni ändå använda kondom.
Men p-pillren ändrar inte på din anatomi, så sex kommer inte att kännas annorlunda även om du äter dem. Penisen kommer lika långt in och känseln är densamma som tidigare.
Kram,
Tessi