Gravid? Hjälp!
10.01.2018
Hej!
Jag går på mini piller och har för tillfället inga blödningar. Dock har jag en enorm magsmärta och tidigare på dan vid ca 11-11.30 mådde jag illa. Kan det innebära graviditet?
Jag blödde lite för nån dag sedan efter samlag med min kille men inget annat vad jag märkt. Har inga ömma bröst eller något liknande, inte illa mående på morgonen heller.
Är detta tecken på graviditet eller är det en annan orsak till magsmärtan? Smärtan kom helt frän ingenstans Helpme99

Ungdomsinformatören Liselott svarar
12.01.2018
Hej Helpme99!
Det är svårt att säga vad magsmärtan skulle kunna bero på, men jag tvivlar starkt på att den skulle kunna bero på graviditet. Graviditet brukar definitivt inte visa sig genom plötslig stark smärta i magen! Om det händer igen kanske du borde uppsöka läkare, men annars tror jag inte att du behöver oroa dig. Nå, eftersom graviditetstest verkligen inte kostar mycket och finns i närmsta mataffär (åtminstone här i Finland där Decibel är verksam), så är det ingen stor grej att ta ett test i alla fall för säkerhets skull. Men jag tror absolut inte att du behöver oroa dig bara pga den plötsliga smärtan.
Kram, Liselott