Gravid med p-piller, får man mens?
06.11.2024
Hej! Om man blir gravid med p-piller, får man ändå mens under veckan med sockerpiller eller hur vet man om man blivit gravid eftersom det finns ju alltid en chans.
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
19.11.2024
Hej!
Tack för din fråga. Om du tar dina piller så som det blivit ordinerat behöver du inte oroa dig för att bli gravid. Om du trots allt oroar dig är det bara att köpa ett graviditetstest för att vara 100% säker. Men du behöver inte vara rädd för att bli gravid om du äter dina p-piller så som du ska.
Kom ihåg att blödningen som kommer när man äter p-piller inte är vanlig mens utan det är en så kallad bortfallsblödning.
Kram <3
Rosanna