Hjälppp!! Svara så fort som möjligt
03.01.2024
Hej bästa ni!
Nu är jag orolig för jag tänker hela tiden att jag är gravid. I december en vecka efter jag har haft mens jag och min kille har haft lite kul (dry sex) vi båda har kläderna på. Vi gjord aldrig penetrativt sex. Men jag märkte att hans byxor lite våt när jag sitter på hans famn. Vi har kläderna på hela tiden medan vi gjort det.och nu blir jag mest orolig för jag känner mig kissnödig men det händer bara om jag är hemma och ensam, när jag är på jobbet jag känner inte kissnödig. Och jag tycker att jag har svullen mage. Blir jag gravid över det här? Eller
Orkar inte tänka om den här hela tiden.
Svara snälla.
Orkar int

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.01.2024
Hej,
Du kan sluta oroa dig över detta. Man blir inte gravid även om t.ex. blygdläpparna skulle komma i kontakt med spermier, och att ha sex med kläderna på är för det mesta alldeles säkert. Det är klart att det kan finnas en risk om hans penis faktiskt skulle vara inne i dig trots att han har kalsongerna på, för det finns ju en anledning till att kondomer inte görs av tyg, men på det sätt du beskriver så är det mycket osannolikt att spermierna skulle ha lyckats ta sig in i dig och ännu vara så livskraftiga att de skulle kunna simma vidare upp.
Slappna av. Och se till att ni antingen fortsätter att ha sex med underkläderna på, eller att ni har tillgång till en kondom så ni kan trä på den om ni vill vara utan kläder.
Kram,
Tessi