Preggo pt 2
23.01.2018
Hej! Jag var med en pojke på en fest jag sög av honom han slickade mig och fingrade och så myste vi typ? Vi hade inte sex jag har inte fått min mens på 65 dagar det här hände kanske föt 2-3veckor sedan. jag har haft oregelbunden mens förr men inte har det hänt på kanske 4-5 månader.. finns det en minsta lilla chans jag är gravid?
Ställer samma fråga igen men glömde nämna att han runkade också av sig själv och sedan fingrade mig, deep Mullemeck

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.01.2018
Hej.
Nej, jag tror fortfarande inte att det är någon risk. Det är otroligt osannolikt att spermierna skulle överleva på handen, så att de sedan skulle vara så livsdugliga att de orkar fortsätta simma då de blir inpetade i slidan.
Men som sagt, är du supernojjig så testa dig, men i övrigt får du nog bara ta det lugnt och vänta på mensen. Om du är trött på att din mens är så oregelbunden så kan du fundera på om du skulle känna dig redo för att börja med p-piller, eftersom de i de allra flesta fall gör mensen regelbunden - plus att de ju skyddar dig mot oönskade graviditeter. Om du känner att p-piller skulle vara en god idé så kan du kontakta preventivrådgivningen på din hemort.
Kram
Tessi