Hej, jag vet inte vad ja ska göra...
21.11.2019
Hejsan!
Jag mår inte bra och har självskadebeteende och vill dö och vet hur det är att känna sig värdelös. Mina kompisar mår inte heller bra och skär sig, jag hjälper dem för att jag vill inte att de ska veta hur det är att känna sig värdelös och skit... Själv blir jag typ utfryst och som om att de inte vill vara med mig, de pratar inte med mig och ibland bitchblickar mig. Kännes mig värdelös och vet inte vad jag ska göra. Jag finns ALLTID för de men de finns ALDRIG för mig. Jag vet inte om det här är en fråga eller bara hur jag har det... Men vad ska jag göra? Vill dö, har en ensamhets känsla 25/8 och ofta blir kroppen spagetti och vill bara gråta. Men jag kan inte direkt gråta mer och vet inte hur ja känner mig.
Hoppas frågan är anonym :/

Ungdomsinformatör Ida svarar
28.11.2019
Hej!
Ber om ursäkt att du fått vänta på svar!
Vad bra att du skickade in en fråga, ibland så kan det kännas lite lättare när man får skriva av sig om hur man har det och om hur man mår. Jag skulle vilja be dig att gå till skolhälsovårdare eller kuratorn, dom finns där för att hjälpa. Du mår just nu så dåligt så du behöver få hjälp. Vi alla behöver hjälp någon gång, och du nämner i din fråga att du inte känner att dina vänner finns där för dig för att dom också mår dåligt. Så snälla, gå till skolhälsovårdaren eller kuratorn och berätta hur du mår.
Det kommer inte  att kännas så som det känns nu för alltid, du kan få hjälp. Och den hjälpen kan göra så att du börjar må bättre.
Ta hand om dig! Du kan alltid skicka in en fråga hit ifall du känner du vill skriva av dig eller har något annat på hjärtat.
Kram, Ida