Jag tyckte inte att det var konstigt
21.08.2020
Hej,
Jag har funderat att fara på prao till ett ställe, men jag visste inte vart jag skulle ringa/vem som skötte sånt på den platsen. En gammal kompis (hon e 1 år äldre å vi gick i samma hobbh förr, men så sluta hon för ca 1 år sen å sen de ha vi int pratat så mycket) var där på prao förra året så då tänkte jag att jag skickar till henne och frågar vem hon kontaktade. Jag tyckte inte att det var något konstigt, vi kände ju varann bra förr så bara för att vi tappat kontakten tyckte iallafall jag att det inte var nån stor grej. Det var ju inget konstigt jag frågade?? Men tydligen tyckte hon att det var jättekonstigt, typ att jag var cringe eller nåt som frågade. (Hon har vänner som inte riktigt gillar mig) Hon svarade på min fråga, men väldigt kort och man märkte på hennes svar att hon tyckte jag var konstig som skickade, typ att hon inte ville ha med mig att göra...
Nu är jag rädd att hon ska prata skit om mig. Men jag tyckte inte att jag gjorde nåt fel! Eller? Det var en allmän fråga och jag visste att hon kunde svara på den! Vad ska jag göra? Vet att ni inte kan göra något men ville mest bara skriva av mig för kan inte tänka på annat nu för att vill inte verka konstig... Praoelev

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.08.2020
Hej,
Jag tycker inte heller att det var det minsta konstigt att du frågade henne. Skulle hon ha reagerat som en normal person så skulle hon ju ha blivit glad över att du skickade och frågade henne, eftersom ni inte haft så mycket kontakt på senaste tiden men kommit bra överens förr. Så du har inte gjort någonting fel eller någonting som du behöver vara fundersam över.
Det är svårt att säga varför människor reagerar som de gör ibland, men du kan tänka på att hennes reaktion säger mycket mer om henne än den gör om dig. Det du gjorde var ju att ta kontakt på ett vänligt sätt och ställa en allmän fråga som du visste att hon kan svara på - om hon inte kan hantera det så är det nog snarare hon än du som är skum.
Fundera inte mer på den saken utan släpp det. Du handlade som en förnuftig människa - inget annat.
Kram
Tessi