vad ska jag göra
13.11.2013
Hej.Min kompis och jag brukar gå till butiken när vi har hål time.vi har inte me oss pengar varje gång så då brukar min kompis ta ex en twix stång och stoppa i fickan. Jag har sakt åt honom att han inte ska göra det men han lysnar inte.mina andra kompiaar vill inte gå dit med honom för att han själer. Men vad ska jag göra för att han inte ska själa?
jag

Ungdomsinformatören Sanna svarar
15.11.2013
Hej, jätte duktigt av dig att ta kontakt hit till oss. Det visar att du är en mogen och bra person, som bryr dig om din kompis. Din kompis borde förstå vilken fin vän han har i dig.
Vi förstår så väl att det känns jätte jobbigt att gå till butiken men honom. Nu vet vi ju inte alla detaljer kring din kompis men tyvärr så är det just så här det börjar. Med något litet smått, efter hand när man märker att det går bra och att man inte blir fast så blir man tuffare och börjar ta större och dyrare saker. Det blir som en slags spänning på samma gång som alla nog ändå vet innerst inne att det är fel. Vi ska dra i lite trådar så oförmärkt vi bara kan, så att ingen ska kunna koppla ihop någon med den här frågan. Detta måste få ett slut för annars vet man inte vart det leder för din kompis.
Du har fått en jätte bra kommentar också på din fråga :)
Än en gång jätte strongt av dig att ta kontakt!
kramar från ungdomsinformatören Sanna